Kategória:Dél-Korea, Utazás

Pár hete Szöulban jártunk, ahol már megkezdődött a nyár. Bent a városban kezdett nehezen elviselhetővé válni a 30 fok fölötti hőség és az egyre növekvő páratartalom. Gondoltuk, mivel egy „félsziget-országban” vagyunk, kéne, hogy legyen a közelben valahol egy fürdésre, pihenésre is alkalmas tengerpart. Felütöttük hát az internetet, és így találtunk rá a Eurwangni Beach-re (을왕리 해수욕장), ami az Incheon városhoz tartozó Yeongjongdo szigeten található.

map

Ha ismerősen hangzik az Incheon név, akkor igen, valószínűleg egyre gondolunk. Ugyanebben a városban és ugyanezen a szigeten található Szöul fő repülőtere is, az Incheon Nemzetközi Repülőtér – innen a városból való kijutás is igazán könnyű, hisz bármilyen közlekedési eszközt igénybe vehetünk, amivel eljutunk a reptérre. Onnan már csak a 302-es számú helyi buszra kell átszállni, ami 18-20 perc alatt „repít” minket a tengerpartra.

007 IMG_20180602_143704

Mikor egy koreai tengerpartra érünk, két meglepő dologgal fogunk találkozni: az egyik, hogy napernyők helyett inkább sátrakat látunk, a másik, hogy akármilyen meleg van, a helyiek pólóban mászkálnak a parton, sőt, a vízbe is pólóban mennek be. Bár a sátraknak egyéb kényelmi funkciókból fakadó előnye is lehet, mégis mindkét jelenség annak köszönhető, hogy a koreaiak, akár férfiak, akár nők, szinte már betegesen ügyelnek a bőrük egészségére, és minden áron igyekeznek elkerülni, hogy közvetlen napsütés érje őket. Mi is gyakorlatilag végig, míg ott voltunk, félmeztelenül vagy fürdőruhában kizárólag külföldieket láttunk, vagy esetleg olyan koreaiakat, akik külföldi barátaikkal érkeztek ide elütni az időt.

006 IMG_20180602_143658

A part egyébként kellemes homokos, a víz hőmérséklete is teljesen elviselhető, már így június elején is, aminek köszönhetően igazán kellemes élményben volt részünk. Bár a part és környéke azért nem éppen egy török riviéra, itt is találunk pár kis éttermet, ajándékboltot, valamint a mindenhol elengedhetetlen éjjel-nappalikat, de még 2-3 nagyobb resort szállodát is.

005 IMG_20180602_141220

Másik előnye a tenger közelségének, hogy szinte minden étteremben van esélyünk olyan ételeket kipróbálni, amiket egy nagyváros betondzsungelében nem biztos, hogy megtalálunk. Ilyen például a hoe-deopbap (회덮밥), ami gyakorlatilag a bibimbap (korea nemzeti étele) nyershalas verziója. Aki úgy szereti a bibimbapot, mint én, annak kötelező megkóstolni 😉

Az Eurwangri Beach-et tehát mindenképp csak ajánlani tudom azoknak, akik nyáron Szöulban tartózkodnak, ejtőznének egyet a tengerparton, de nincs idejük vagy lehetőségük komolyabb nyaralóprogramokra menni.